Koszt, koszty. Potrzebujesz kosztów!

Jak płacić niższe podatki? Każdy nawet początkujący przedsiębiorca wie, że im więcej kosztów tym mniej podatków. Poniżej kilka wskazówek, jak poradzić sobie z progami podatkowymi.

Admin -
Admin
koszty w firmie

CZYTAJ I PYTAJ

CZAT Z ASYSTENTKĄ FINANSOWĄ 24/7

Każdy nawet początkujący przedsiębiorca wie, że im więcej kosztów tym mniej podatków. Czasem dobrze jest wygenerować koszty, szczególnie w przypadku jednoosobowych działalności, gdzie przy niewielkich kwotach dochodu można wpaść z 17% w 32% próg podatkowy. Jeśli prowadzisz firmę i nie zamierzasz kupować sprzętu potrzebnego do pracy jest kilka sposobów na to aby nie wpaść w wyższy próg podatkowy. 

koszt paniala

Powinieneś wiedzieć, że kosztem dla Twojego przedsiębiorstwa mogą być niemal wszystkie rzeczy, które pomogą Ci w osiągnięciu przychodu.

Z artykułu dowiesz się:

Leasing – wrzuć to w koszty

Leasing pod względem podatkowym wypada świetnie, w leasingu operacyjnym kosztem jest część odsetkowa i kapitałowa raty. Natomiast w leasingu finansowym część odsetkowa jest kosztem, ale to leasingobiorca dokonuje amortyzacji. Możesz skorzystać nawet z jednorazowej, co pozwoli Ci ująć w kosztach dużą kwotę jednorazowo.

Pożyczka i Kredyt

Przy wyborze kredytu pamiętaj, że wysokie oprocentowanie nie zawsze oznacza dla Ciebie tylko większe wydatki. W przypadku kredytu w koszt będziesz mógł ująć jedynie część odsetkową raty, ale co za tym idzie właśnie wysokie oprocentowanie wpłynie na obniżenie podstawy do opodatkowania. Pamiętaj jednak, że żeby móc zaliczyć odsetki do kosztów, musisz udokumentować zakup przedmiotu, który służy do uzyskania przychodu  za kwotę pożyczki oraz spłacać raty w terminie.

Faktoring

Do kosztów uzyskania przychodów będziesz mógł zaliczyć odsetki i opłaty, które będą należne firmie faktoringowej, takie jak opłata przygotowawcza, administracyjna czy koszt ubezpieczenia w przypadku niewypłacalności dłużnika.

faktoring paniala

Ubezpieczenia

Jeżeli polisa została wykupiona dla zabezpieczenia majątku przedsiębiorstwa lub Twojej firmy może zostać ujęta w kosztach uzyskania przychodu. Dzieje się tak ponieważ polisy są uznane za źródło zabezpieczenia Twojego przychodu. Jeżeli polisa nie została opłacona gotówką przy odbiorze, konieczne będzie także udokumentowanie dowodu zapłaty.

Amortyzacja

Wrzucenie amortyzacji w koszta firmy jest uważane za najbardziej opłacalne pod względem korzyści podatkowych. W finansowym leasingu samochodu to korzystający odpowiada za odpisy amortyzacyjne. Im wyższa jest ich stawka, tym więcej oszczędza przedsiębiorca. Jeżeli środkiem trwałym nie jest samochód osobowy bądź budynek, leasingobiorca może skorzystać z amortyzacji degresywnej.

WCIĄŻ MASZ SPORO PYTAŃ?

JESTEM TUTAJ PO TO ABY NA NIE ODPOWIEDZIEĆ

TERAZ TWOJA KOLEJ – PO PROSTU PYTAJ

paniala

    Admin -
    Admin

    Zobacz więcej

    Jeśli interesują Cię produkty finansowe skorzystaj z bazy wiedzy by dowiedzieć się więcej.