Faktoring dla e-commerce

Sprzedaż online staje się pierwszym kanałem dystrybucji dla wielu firm. Segment e-commerce nigdy tak szybko, jak dziś nie zwiększał udziału w handlu. Dlatego dla przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w internecie i nie mogą pozwolić sobie na długie czekanie na przelewy za fakturę powstała usługa faktoringu dla e – commerce. Jest to rodzaj poduszki bezpieczeństwa, która zapewnia finansowanie faktur w 24h.

Pani Ala - Asystentka finansowa
Pani Ala Asystentka finansowa
ffaktoring dla e-commerce

Prowadzisz biznes w e-commerce? Zobacz jak przyspieszyć płatności za faktury i utrzymywać płynność finansową.

Faktoring dla e-commerce – na czym to polega?

Faktoring jest skuteczną alternatywą w finansowaniu biznesów internetowych. Zwłaszcza w aktualnej sytuacji, gdy banki w zero- jedynkowy sposób decydują o powodzeniu projektu lub jego braku. Podstawowa różnica pomiędzy limitem kredytowym, a faktoringiem to sposób weryfikacji firmy starającej się o finansowanie. Firmę faktoringową interesuje jedynie solidny  kontrahent, z którym przedsiębiorca handluje. Czyli komu wystawia faktury i czy firmy, z którymi współpracujemy są wypłacalne. Nie liczy się tu historia firmy, czy zabezpieczenia. Jest to szczególnie ważne kryterium w przypadku firm na starcie, rozkręcających biznes w internecie. A w przypadku młodych firm e – commerce spełnienie trudnych wymagań banku, co do zdolności kredytowej jest czasem niemożliwe.

Faktoring dla e-commerce polega na finansowaniu faktur i zabezpieczeniu jej kondycji przez instytucję faktoringową. Schemat działania jest prosty. Przedsiębiorca przekazuje faktury sprzedażowe instytucji faktoringowej. Faktor w ciągu 24 godzin przelewa zafakturowaną kwotę na konto przedsiębiorcy, z którym zawarł umowę faktoringową. Za świadczone usługi pobierane jest wynagrodzenie – najczęściej w postaci prowizji – jest to określony procent wartości faktury.

Finansowanie faktur w e-sklepie

Podstawowym celem faktoringu dla branży e-commerce jest przyspieszenie płatności za towary, szczególnie dla małych firm prowadzących sklepy internetowe, którym trudno o płynność finansową. Finansowanie faktur przez faktoring nie jest kredytem i nie powoduje zadłużenia. Co ważne umowa faktoringowa nie wpływa na zdolność kredytową firmy. Przy okazji usługa ta jest wykorzystywana jako narzędzie do weryfikacji kontrahentów i ich wypłacalności. Monitorowanie należności to oprócz finansowania faktur podstawowa funkcja, jaką otrzymujemy decydując się na faktoring. Więcej specjalistycznych informacji na temat faktoringu dla e-commerce można znaleźć na https://faktoria.pl/

Faktoring dla sprzedawców

Co zrobić aby stabilnie i bezpiecznie rozwijać biznes w e-commerce? Dzisiaj niestety nie wystarczy już ulepszanie procesów zakupowych czy wdrażanie nowych form płatności lub procesów logistycznych. Wyzwaniem staje się ściągalność środków za towary i usługi.

Istotne jest aby utrzymać płynność finansową czy nawet mieć możliwość zakupu towarów, nawet w momencie braku środków. W tym przypadku oprócz dostępnych na rynku kredytów obrotowych, kredytów kupieckich mamy jeszcze do dyspozycji faktoring na dostawcę czyli faktoring odwrócony. Jest on szczególnie przydatny klientom potrzebującym finansowania w dłuższym okresie czasu, nawet jeśli zapotrzebowanie na środki finansowe nie będzie stale na jednakowym poziomie. Charakteryzuje go:

  • formalności związane z przekazaniem faktury do sfinansowanie ograniczone do absolutnego minimum. Zwykle wystarczy wprowadzić fakturę do systemu poprzez dostęp on-line aby faktor zapłacił za nasze zobowiązania.
  • gwarantowany limit finansowania dostępny w dowolnym momencie
  • zagwarantowany wydłużony  termin na spłatę naszego zobowiązania – zwykle nie dłuższy niż 90 dni liczone od dnia zapłaty przez faktora za finansowane faktury.

panialaczat

    Pani Ala - Asystentka finansowa
    Pani Ala Asystentka finansowa

    Zobacz więcej

    Jeśli interesują Cię produkty finansowe skorzystaj z bazy wiedzy by dowiedzieć się więcej.

    ffaktoring dla e-commerce
    Faktoring dla e-commerce

    Sprzedaż online staje się pierwszym kanałem dystrybucji dla wielu firm. Segment e-commerce nigdy tak szybko jak dziś nie zwiększał udziału w handlu. Dlatego dla przedsiębiorców którzy...

    Zobacz artykuł