CZYTAJ I W KAŻDEJ CHWILI PYTAJ
Obserwujemy wzmożone zainteresowanie rynku tą formą finansowania agencji reklamowych. Z jednej strony jest to wynikiem świadomości finansowej przedsiębiorców, a z drugiej naturalną koleją rzeczy, bo na świecie firmy od wielu lat z powodzeniem z niego korzystają.
Z artykułu dowiesz się o:
Faktoring w branży reklamowej
Faktoring jest jedną z form finansowania działalności przedsiębiorstwa. Polega na wykupie przez profesjonalną instytucję (Faktora) niewymagalnych faktur wystawianych przez Klienta (Faktoranta) tytułem sprzedaży towarów lub usług. Instrument ten pozwala Klientowi za zachowanie płynności finansowej firmy oraz ogranicza ryzyko związane z nieterminowym regulowaniem zobowiązań przez kontrahentów (płatników).
Narzędzie do wspierania płatności i płynność finansowej
Lockdown spowodowany koronawirusem zmienił nie tylko sposób korzystania z narzędzi software ale sprowokował do sięgnięcia po skuteczniejsze narzędzia finansowe. Takie, które nie powiększą debetu przy szybkim dostępie do gotówki. Kredyt obrotowy, leasing, czy karta kredytowa nie do końca się sprawdzają, gdy rośnie liczba zalegających z fakturami klientów. Alternatywnym wyjściem staje się faktoring, a jego popularność rośnie. Wynika to z faktu, że mobilizuje on płatników do skutecznego regulowania faktur. Dzięki temu przedsiębiorcy uzyskują środki finansowe, z których następnie mogą bez zaburzeń realizować kolejne zamówienia.
Faktury z odroczonym terminem płatności
Małe i średnie agencje reklamowe najwięcej mogą ugrać na faktoringu. To one w większości są podwykonawcami dużych rynkowych graczy. Oprócz zleceń stawką jest najczęściej wystawianie przez korporacje faktur z odroczonym terminem płatności. Nie wszystkie małe firmy mogą sobie na to pozwolić. Faktoring umożliwia przystanie na takie warunki bez ryzyka utraty płynności finansowej.
Rozwiązanie dla MSP, jednoosobowych działalności i start-upów…
Z faktoringu mogą skorzystać zarówno osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, freelancerzy, jak i start-upy i firmy należące do sektora MŚP.
Kiedy zdecydować się na faktoring, a kiedy na kredyt obrotowy?
- Jeśli: musisz zakupić towar lub usługi niezbędne do realizacji projektu, a nie dysponujesz wystarczającymi środkami rozwiązaniem będzie leasing lub kredyt. Kredyt obrotowy – środki przyznane w ramach linii kredytowej w bieżącym rachunku firmowym lub nowy rachunek. W ramach limitu możesz regulować bieżące należności.
- Jeśli: Twoi kontrahenci mają długie terminy płatności za faktury lub realizujesz kontrakt na jedną fakturę, a zależy Ci na szybkiej płatności skorzystaj z faktoringu. Warto dodać, że przy usłudze faktoringowej nie jest wymagana zdolność kredytowa. Istotne jest wykazanie że Twoi kontrahenci są wiarygodni. Faktoring pozwala natychmiast otrzymać pieniądze za faktury z długimi terminami płatności, nawet 90 dniowymi.
Jak Twoja firma może skorzystać?
Firmy, które chcą uwolnić kapitał obrotowy zamrożony w niezapłaconych fakturach mają do wyboru kilka rodzajów faktoringu:
- Faktoring pełny wówczas firma faktoringowa bierze na siebie pełne ryzyko niewypłacalności dłużnika.
- Faktoring niepełny (bez regresu ) ryzyko niewypłacalności dłużnika ponosi przedsiębiorca.
- Faktoring niejawny ( cichy ) stosuje się, gdy kontrahent blokuje uzyskania finansowania faktoringowego.
Wymagania, realne koszty
Jak każdy instrument finansowy, faktoring ma swoje wady i zalety, które mogą być różnie interpretowane w zależności od branży działalności faktoranta. Więcej o wadach, zaletach i kosztach przeczytasz na faktoring – praktyczny poradnik
Szansa na szybszy rozwój firmy
Reasumując, w obecnym trudnym gospodarczo czasie skorzystanie przez przedsiębiorców z usługi faktoringu przynosi nie tylko doraźne korzyści ale również zaowocuje w dłuższej perspektywie czasowej. Pozwoli nie tylko na prowadzenie bieżącej działalności, na terminowe wypłaty wynagrodzeń dla pracowników, na zakup surowców do produkcji ale również pozwoli na zawieranie kontaktów które przychodowo zaowocują za kilka miesięcy.
MASZ WIĘCEJ PYTAŃ ?
Zapytaj Alicję – pierwszą asystentkę finansową wspieraną sztuczną inteligencją, która doradzi i znajdzie dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
Photo/by Pixabay